PROCEDURA DE ACORDARE AJUTOARE
(Documentul in original, semnat si stampilat de Presedintele SCMD si fisele de vot ale membrilor comitetului director in original, se afla la Registratura Sindicatului)
DECIZIA PRESEDINTELUI SCMD
nr. 119 din 08.02.2013
În temeiul prevederilor:
- Art. 10 din Legea Contabilitatii nr. 82/1991;
- Art. nr. 25 din Statutul Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate;
- Art. 23, 24 si 84 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate si deciziilor CD din 05.02.2013.
emit următoarea DECIZIE:
Baza legala:
Art.1. In baza rezolutiei aprobata de CNR in anul 2013 se acorda:
- ajutoare, pentru membrii SCMD cu cotizatia achitata la zi, in caz de deces, in cuantum de maximum 1.000 lei;
- ajutoare membrilor SCMD cu cotizatia achitata la zi, in situatii deosebite, la propunerea filialelor si numai dupa discutarea si aprobarea in sedinta Comitetului Director;
Pentru aducerea la indeplinire a rezolutiei CNR se adopta prezenta procedura.
ORICE PREVEDERI CONTRARE SE ABROGA.
PROCEDURA DE STABILIRE SI PLATA A AJUTOARELOR IN CADRUL SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE ARE URMATORUL CONTINUT:
Algoritm de lucru :
1. Ajutor de inmormantare pentru membrul de sindicat :
Presedintele filiale sau inlocuitorul acestuia, va trimite prin e-mail, pe adresa scmdfinanciar@yahoo.com, referatul de necesitate prezentat in Anexa 1;
2. Ajutoare pentru membrii de sindicat aflati in situatii deosebite:
Presedintele filiale, sau inlocuitorul acestuia, va trimite prin e-mail, pe adresa scmdfinanciar@yahoo.com, referatul de necesitate potrivit anexei 2;
3. Contabilul sef va intreprinde urmatoarele activitati :
a. Verifica daca documentele trimise prin e-mail sunt conforme cu prezenta procedura ;
b. Daca au fost intocmite cu respectarea prezentei proceduri, prezinta aceste documente spre aprobare presedintelui SCMD ;
c. In cazul aprobarii acordarii ajutorului ia masuri privind plata ajutorului ;
d. In cazul in care nu se aproba acordarea ajutorului va comunica presedintelui filialei acest lucru;
e. Daca documentele nu au fost intocmite cu respectarea prezentei proceduri, comunica prin e-mail presedintelui filialei observatiile sale pentru a reglementa situatia ;
4. Presedintele SCMD este persoana care decide daca ajutorul se achita si in ce cuantum; in vederea luarii unei decizii acesta se poate consulta cu reprezentantii Comitetului Director.
Procedura urmeaza a fi adusa la cunostinta tuturor reprezentantilor filialelor pentru a fi folosita in relatia cu Departamentul Economico-Financiar.
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r)
dr. DOGARU MIRCEA
Anexa 1
REFERAT DE NECESITATE
PENTRU ACORDAREA AJUTORULUI DE INMORMANTARE
Subsemnatul ____________, presedinte al filialei ______, rog a fi de acord si a aproba un ajutor banesc in suma de _______ lei doamnei/domnului ________ (persoana care va incasa ajutorul) CNP _________________, sotia (gradul de rudenie cu decedatul) fostului nostru membru de sindicat _____________ (numele si prenumele decedatului), CNP ___________, care a decedat la data de _________________.
La data decesului membrul de sindicat era cu cotizatia achitata la zi.
Ajutorul va fi acordat din cota filialei.
Ajutorul va fi acordat din cota filialei.
Solicitam ca valoarea ajutorului sa fie virata in contul nr. ___________________.
Anexam la prezentul referat:
- copie a certificatului de deces;
- copie de pe cartea de identitate a persoanei care incaseaza valoarea ajutorului;
- copie de pe documentele care certifica relatia de rudenie cu decedatul;
Presedintele filialei ______________
Numele si semnatura
Nota:
- In raport nu se inscriu parantezele si continutul acestora; acestea sunt cuprinse in acest exemplu pentru a facilita intocmirea raportului.
- In cazul in care nu se doreste ca achitarea sa se faca intr-un cont bancar, se va indica adresa exacta a beneficiarului, inclusiv codul postal;
- Daca urmasul are o situatie familiara deosebita, se explica natura situatiei, si eventual se anexeaza documente care sa certifice aceasta.
Anexa 2
REFERAT DE NECESITATE
PENTRU ACORDAREA AJUTORULUI IN SITUATII DEOSEBITE
Subsemnatul ____________, presedinte al filialei ______, rog a fi de acord si a aproba un ajutor banesc in suma de ____ lei doamnei/domnului ________ membru de sindicat aflat intr-o situatie deosebita, care se identifica cu CNP __________.
La aceasta data membrul de sindicat este cu cotizatia achitata la zi.
Solicitam ca valoarea ajutorului sa fie virata in contul nr. ___________________.
Situatia deosebita in care se afla membrul nostrum de sindicat este urmatoarea: (se explica situatia deosebita in care se afla membrul de sindicat si, eventual, se anexeaza xerocopii de pe acte doveditoare a situatiei in cauza).
Anexam la prezentul referat: copie de pe cartea de identitate a beneficiarului ajutorului (membrul de sindicat);
Nota:
- In raport nu se inscriu parantezele si continutul acestora; acestea sunt cuprinse in acest exemplu pentru a facilita intocmirea raportului;
- In cazul in care nu se doreste ca achitarea sa se faca intr-un cont bancar, se va indica adresa exacta a beneficiarului, inclusiv codul postal.